TURKIA SS
A Turkiát 1909-ben bocsátották vízre, eredetileg Livorno néven. A hajó 91 méter hosszú, 1671 tonnás teherszállító volt. Görögországnak adták el, ekkor kapta új nevét, az SS Turkiát. A hajó kezdetben mindenféle árut szállított, gyümölcsöt, szenet, egyebeket, aztán a második világháború idején katonai célokra vették igénybe. 1941 májusában New Yorkból indult, és Pireusz kikötője volt az úti célja. Mivel a Gibraltári-szoroson keresztül nem lehetett eljutni a Földközi-tengerre, egész Afrika megkerülésével kellett eljutni oda, a Szuezi-csatornán át. A hajó felfelé haladt a Vörös-tengeren és a Szuezi-öböl északi részén Zafarana magasságáig jutott csak el. A leírások szerint tűz ütött ki a hajón (más forrás szerit bombatámadás okozta a vesztét). A roncs helyzetéről a Zafarana világítótorony közelében többen beszámoltak a roncs helyzetéről, azonban sokáig nem volt ismert a pontos helyzete, végül egy helyi halász vitte el oda a búvárokat. Az egyben maradt hajótestet igen könnyű volt megtalálni a csak a 24 méteres mélységű vízben álló helyzetben található, a fedélzete pedig alig 10 méteres mélységben van. A hajóroncsot mára teljesen magáévá tette a természet, benőtte az élővilág, rengeteg lágy korallal, halrajokkal, mesterséges zátonyként. A hajótestbe könnyű beúszni, megnézhető a gépház és a hatalmas gőzgép mellett a raktérben gumik és detonátorok vannak, máshol pedig kisebb járműveket találunk. Hasonlóan látványos roncs, talán kevesebb rakománnyal, de sokkal jobb állapotban mint a Thistlegorm SS (1940-1941†), de cserében csak szinte alig látogatják a roncsot, négyszer merültünk a két nap során és rajtunk kívül más búvárhajó nem volt a roncson.